dag 5 - Een dag om van in je handen te wrijven! - Reisverslag uit Trogir, Kroatië van vriendenvantrogir - WaarBenJij.nu dag 5 - Een dag om van in je handen te wrijven! - Reisverslag uit Trogir, Kroatië van vriendenvantrogir - WaarBenJij.nu

dag 5 - Een dag om van in je handen te wrijven!

Door: Max

19 Augustus 2014 | Kroatië, Trogir

Na een mooie avond waarop er vooral gelachen werd en sommigen zelfs de weg naar een nachtclub nog wisten te vinden was het vanochtend tijd om over te schakelen op het nieuwe schema: in plaats van om 09.00 uur te ontbijten begonnen we een half uur eerder met het ontbijt, om zo wat meer tijd met de bewoners te kunnen doorbrengen. Terwijl Asli, Mireille en Nermina met een paar bewoners naar het strand gingen, bleef de rest van de groep in het tehuis om de bewoners die daar behoefte aan hadden, te voorzien van een voetenbadje en/of een handmassage.

De persoonlijke aandacht deed de bewoners zichtbaar goed. Hoewel sommigen misschien niet onder woorden konden brengen, zei een blik in dit geval soms meer dan duizend woorden. Van de groep die het afgelopen jaar in Trogir was geweest hadden we de tip meegekregen om ijsjes uit te delen aan de bewoners van het tehuis Na een kort overleg met de verpleegster werd er besloten waterijsjes te kopen bij de (grotere) supermarkt van Trogir. Bij terugkomst in het tehuis vonden de waterijsjes dan ook gretig aftrek. Terwijl Rianne. Lora en Max half Trogir afstruinden op zoek naar waterijsjes - die ze hier blijkbaar alleen per stuk verkopen en niet in dozen - namen Romy, Anne en Arzu de bingo in de grote woonkamer van het tehuis voor hun rekening. Hierbij sloten echter zoveel mensen aan, dat de projectleden handen tekort kwamen. Toen het lunchtijd was voor de bewoners van het tehuis werd er door de groep nog kort overlegd over de komende twee dagen. Morgen staat de 'grote' excursie op het programma: de projectgroep zal met een kleine groep bewoners met de boot naar Split gaan, om daar te genieten van de stad, de zon en elkaar. Voor de laatste dag hebben we nog enkele verrassingen voor de bewoners in petto, maar daarover in een volgende blog meer.

Lily (de verhuurster van het appartement) had ons enkele dagen terug verteld dat ze het leuk zou vinden om voor de projectleden een lunch te maken. Dit aanbod sloegen wij uiteraard niet af. Een combinatie van gegrilde groente, heerlijk gekruid gehakt en malse kip zorgde voor een overheerlijke lunch en veel voldane magen.

'S middags besloten een aantal projectleden nog wat vitamine D te tanken op het strand. De rest ging de stad in of bleef thuis om bij te komen van een mooie ochtend en om het eten ietwat te laten zakken. Wat we daarna deden, dat leest u morgen ;)

• 20 Augustus 2014 - 21:41

Winnie:

De laatste drie blogs vanavond gelezen. Zo langzamerhand ontstaat een beetje beeld van de bewoners en hoe jullie de tijd daar doorbrengen in en buiten het tehuis. Wat een energie! Mooie tijd nog!